POLEN RESAN!♥

Hej! Nu är man hemma från Polen! Det har varit askul och allt i Polen. Jag och Bea har varit rätt mke med varandra. Jag och Mikki har varit oxå med varann men inte lika mke, men de ha varit kul med hon med :D Samma sak med dom andra. Erica ha jag inte varit med typ, som vanligt. Hillevi ha jag ju varit med oxå. Inte så hemskt mke, men jag fick ju dela rum med henne på Hotellet ;) Hehe. Sen dela jag rum med Rebecca och Moa E på båten. Vi pratade ganska mke med varann men va ju inte direkt så mke med varann. Aja.
Jag kommer inte kunna säga allt iordning, men ska försöka.

  • DAG 1
Dag 1 är inte så mke att säga om. For klockan 20 i 5 på morgonen ungefär till vilhelmina, var där fem eller fem över och vi for lite tidigare än vad vi skulle vet inte hur mke klockan va. Vi åkte buss hela dagen bara. Det vi gjorde var sova, kolla på film. Fast jag kollade inte på nån film. Hatar att kolla på film inne i en buss. Man ser ju aldrig nånting. Vi stannade och åt några ggr. Sen minns jag inte så mke mer på den dagen.
  • DAG 2
Jag är INTE säker om det var på dag 2. Men jag tror de iaf. Vi höll på missa färjan för det va så mke trafik stopp i Stockholm, Så vi missade nästan båten. Så vi behövde inte ens gå igenom tullen (jag visste de inte förut så jag kan säga att tull det är då dom kollar ignom en så man inte har vapen, knark eller nåt) och sen så gick vi ju självklart på båten och jag packa upp lite grejer och en massa. Så vi köpte lite godis och dricka och sånt den dagen. Jag såg en söt kille där. Sen börja jag, Bea, Erica o Moa H och mikki gjorde oxå lite, men vi hängde efter honom och jag tyckte de va så pinsamt för jag hade ju mina mjukis byxor som jag fått av Timo. Haha. Men han hette typ Kasper/Casper och va 14 år.
  • DAG 3
Dag 3 så åkte vi färja typ till klockan 1 och då klev vi av i Gdansk! Vi fick kolla lite på affärer och sånt. Hittade faktiskt lite grejer! :) (bilder vad jag köpt kommer sen) Och jag minns fatktiskt inte vad vi gjorde mer den dagen.

  • DAG 4
Den dagen så gick vi och kolla runt lite och sen gick vi upp till en konstig staty ingen aning om vad den heter eller vad den är för något. Men den är jätte gammal. Förlåt att Dag 3 och Dag 4 sög. Men jag minns ju inte! Och på Dag 3 tro jag att vi besökte Auschwitz och dag 4 Birkenau. Men de blir två andra inlägg. Det kommer stå "Auschwitz" och "Birkenau" Massor med bilder kommer.

  • DAG 5
SÖNDAGEN! Badhuset! Det var typ Europas längsta rucshkanor där! Vet inte om de va de men de va vad nån sa iaf! Tre stycken rucshkanor gick ju asjävla snabbt! De va två som jag inte vet vad den hette och en som hette typ "Toaletten"? Dom va askul iaf! På toaletten så blev de typ ett litet stup rätt ner och asfort gick de och de sprutade vatten i ansiktet så man kunde inte se någonting! Dom andra gick bara fort! Jag badade med Bea. Fick låna Mikkis bikini topp. För Majas var för liten.. Fast Mikki passade i Majas! Det är ju tur. Annars skulle inte jag kunna bada :( Men jag och Bea åkte dom som va längst upp. En röd och en gul. Den röda gick hur sekigt som helst, Samma sak med den gula men de fanns ju ett jätte långt stup på den och ett annat som va halv långt. Men de gick asfort då man åkte nerför dom! :) Jätte kul! Sen så kom jag på hur man kunde åka så de gick fortare! Och de va att ligga på sidan så bikinin inte rörde så mke i ruschkanan. Asså, vet inte hur man ska förklara. Men fort gick de för mig!
Fick jätte mke träningsvärk iaf dagen efter och dagen därpå oxå!

  • DAG 5
Avfärden hemmåt. Inte speciellt mke som hände. Åkte bara buss.

  • DAG 6
Hemma♥

Det kommer ett till inlägg om Polen fast ett som inte är likadant. Där står det mer vad vi gjorde för roliga saker. Om ni fatta vad jag mena :P Och sen kommer ju det om Birkenau och de.. Aja. Ska ladda över bilder nudå!

PUSSHEJ

Kommentarer
Postat av: Maja ;]

haha varför inte visa de du har istället för att låna hennes? ;)

2011-06-23 @ 20:15:56
URL: http://lillgranen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0